GREEK ORTHODOX AUDIOBOOK FOR E-LEARNING

Abraham, chapter 3 Abraham, capítulo 3 Ἀβραάμ, κεφάλαιο 3ον

Watch on Patrologos Interactice Audiobook Player
Watch on YOUTUBE



Ἀλλὰ μαζῆ μὲ τὸν βασιλέα τῶν Σοδόμων ἐξέρχεται νὰ προϋπαντήσῃ τὸν πατριάρχην καὶ κἄποιο ἄλλο πρόσωπον πολὺ σεβαστὸν καὶ πολὺ ἐπισημότερον ἀπὸ τοὺς ἡγεμόνας τῆς γῆς. Καὶ διότι εἶναι τόσον σεβαστὸν καὶ ἐπίσημον τὸ πρόσωπον τοῦτο, δι’ αὐτὸ καὶ ἡ Γραφὴ ἀφίνει κατὰ μέρος τὸν βασιλέα τῶν Σοδόμων καὶ ἀσχολεῖται πρῶτον μὲ τὸ σεβάσμιον καὶ ἱερὸν αὐτὸ πρόσωπον. Εἶναι ὁ Μελχισεδέκ, ὁ βασιλεὺς Σαλήμ, ὁ ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου. Πολὺ μυστηριῶδες εἶναι τὸ πρόσωπον αὐτό, ἀναγνῶστα μου. Ἐὰν μάλιστα παρακολουθήσωμεν καὶ τὸν θεῖον Παῦλον, ὅστις εἰς τὴν πρὸς Ἑβραίους ἐπιστολὴν ἐν κεφαλαίῳ ἑβδόμῳ ὁμιλεῖ περὶ τοῦ Μελχισεδὲκ τούτου, μᾶς παρουσιάζεται τὸ πρόσωπον αὐτὸ ὄχι μόνον ὑπέροχον, ἀλλὰ καὶ θεῖον καὶ μοναδικὸν καὶ ἐξαίρετον. Τί ἦταν ὁ Μελχισεδέκ; Ὁ θεῖος Παῦλος τὸν ἀποκαλεῖ ἀπάτορα καὶ ἀμήτορα καὶ ἀγενεαλόγητον, ὅπως τὸν παρουσιάζει ἡ Ἁγία Γραφή, ἡ ὁποία δὲν ὁμιλεῖ οὔτε περὶ γεννήσεως, ἀλλ’ οὔτε καὶ περὶ θανάτου τοῦ θείου τούτου προσώπου. Ἀκόμη τὸ πρόσωπον τοῦτο μᾶς παρουσιάζεται καὶ ὡς βασιλεὺς Σαλήμ, δηλαδὴ βασιλεὺς εἰρήνης καὶ ἐπὶ πλέον ὡς ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου. Καὶ ἡ Ἁγία Γραφὴ προφητεύουσα εἰς τοὺς Ψαλμοὺς τὸ ἀρχιερατικὸν ἀξίωμα τοῦ Μεσσίου, ὀνομάζει τὸν Χριστὸν ἱερέα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ. Δηλαδὴ ἡ ἱερωσύνη τοῦ Μελχισεδὲκ εἶναι τύπος καὶ εἰκὼν τῆς ἱερωσύνης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ὁ Μελχισεδὲκ προετύπωνε καὶ προεικόνιζε τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος εἶναι ἀπάτωρ κατὰ τὴν ἀνθρωπίνην του φύσιν καὶ ἀμήτωρ κατὰ τὴν θείαν του φύσιν. Ὁ Χριστὸς δηλαδὴ ὡς ἄνθρωπος μὲν δὲν ἔχει πατέρα, ὡς Θεὸς δὲ δὲν ἔχει μητέρα. Ἀκόμη ὁ Χριστὸς εἶναι ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ εἰς τὸν αἰῶνα καὶ δὲν ἀποθνήσκει ποτέ. Καὶ εἶναι τόσον μεγάλη ἡ ἀναλογία καὶ ἡ ὁμοιότης μεταξὺ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Μελχισεδὲκ ὡς εἰκόνος καὶ τύπου, ὥστε μερικοὶ ἀπὸ τοὺς ἑρμηνευτὰς ὑπεστήριξαν, πὼς ὁ Μελχισεδὲκ αὐτός, ποὺ ἐμφανίζεται εἰς τὸν Ἄβραμ τώρα, εἶναι πρόσωπον ποὺ δὲν ἔζησεν εἰς τὴν γῆν, διότι πῶς ἀλλοιῶς ὁ Ἄβραμ δὲν τὸν εἶχε γνωρίσει ἕως τότε, οὔτε καὶ ὕστερα παρουσιάζεται συνδεδεμένος μαζῆ του; Ὑπεστήριξαν ὅτι ὁ Μελχισεδὲκ εἶναι αὐτὸς ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος ἐπαρουσιάσθη τώρα ὑπὸ μορφὴν ἀνθρώπου καὶ ὑπὸ τὸ ὄνομα Μελχισεδὲκ εἰς τὸν Ἄβραμ καὶ ηὐλόγησεν αὐτόν. Ὅπως καὶ ἂν εἶναι τὸ πρᾶγμα, ἀναγνῶστα μου, τὸ βέβαιον εἶναι, ὅτι ὁ Μελχισεδὲκ αὐτὸς ποὺ συναντᾷ τώρα τὸν Ἄβραμ, εἶναι πολὺ σπουδαῖον πρόσωπον, εἶναι τύπος καὶ εἰκὼν ἐξαίρετος καὶ ἐξαισία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ εἶναι ἀνώτερος τοῦ Ἄβραμ, ἀφοῦ δικαιοῦται νὰ εὐλογήσῃ τὸν μέγαν πατριάρχην ὡς ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου καὶ ὡς βασιλεὺς τῆς εἰρήνης. Ἀλλ’ ἂς ἴδωμεν, τί μᾶς ἐξιστορεῖ ἡ Γραφὴ διὰ τὴν συνάντησιν αὐτὴν Μελχισεδὲκ καὶ Ἄβραμ καὶ τί εἶπεν ὁ ἱερεὺς οὗτος τοῦ Ὑψίστου εὐλογῶν τὸν μέγαν πατριάρχην. Ὁ Μελχισεδὲκ ὁ βασιλεὺς τῆς εἰρήνης «ἐξήνεγκεν ἄρτους καὶ οἶνον». Ἔφερεν ἔξω μαζῆ του ἄρτους καὶ οἶνον. Διὰ ποῖον λόγον καὶ πρὸς ποῖον σκοπόν; Μὴν ἀμφιβάλλῃς, ἀναγνῶστα μου, πὼς ὁ ἱερεὺς αὐτὸς τοῦ Ὑψίστου θὰ προσέφερε καὶ θυσίαν εἰς τὸν Θεὸν ἄρτου καὶ οἴνου. Καὶ ἔτσι ἔχεις πλήρη τὴν προτύπωσιν τοῦ μεγάλου ἀρχιερέως Χριστοῦ, Ὅστις πρὶν ἢ προσφέρῃ τὸν ἑαυτόν Του θυσίαν εἰς τὸν ἐπουράνιόν Του Πατέρα, παρέδωκε τὸ μυστήριον τῆς θείας Εὐχαριστίας εἰς τοὺς μαθητάς Του, διὰ τοῦ ὁποίου μυστηρίου ὑπὸ τὰ εἴδη τοῦ ἄρτου καὶ τοῦ οἴνου προσφέρομεν τὴν θυσίαν τοῦ Γολγοθᾶ εἰς τοὺς αἰῶνας. Ἀλλ’ ἐκτὸς τούτου, ἀδελφέ μου, τοὺς ἄρτους αὐτοὺς τοὺς πολλοὺς καὶ τὸν οἶνον τοὺς φέρει ἔξω ὁ Μελχισεδὲκ διὰ νὰ τοὺς προσφέρῃ εἰς τὸν Ἄβραμ καὶ εἰς τὰ παλληκάρια του, τὰ ὁποῖα ἔρχονται ἀπὸ πορείαν καὶ ἀπὸ μάχην καὶ εἶναι κοπιασμένα καὶ ἔχουν ἀνάγκην ἐνισχύσεως καὶ φαγητοῦ. Ἀλλ’ ὁ Μελχισεδέκ, ἐξακολουθεῖ ἡ Ἁγία Γραφή, ηὐλόγησε τὸν Ἄβραμ καὶ εἶπε τὰ ἑξῆς: «Νὰ εἶναι εὐλογημένος, ὁ Ἄβραμ ἀπὸ τὸν Θεὸν τὸν Ὕψιστον, ὁ Ὁποῖος ἔκτισε τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. Καὶ νὰ εἶναι εὐλογητὸς καὶ δοξασμένος ὁ Θεὸς ὁ Ὕψιστος, ὁ ὁποῖος παρέδωκε τοὺς ἐχθρούς σου εἰς τὰς χεῖρας σου καὶ ὑπέταξεν αὐτοὺς εἰς σέ». Ὁ Μελχισεδὲκ λοιπὸν εὐλογεῖ τὸν Ἄβραμ ἐν ὀνόματι τοῦ Ὑψίστου Θεοῦ, τοῦ Θεοῦ, μεγαλύτερος καὶ ἰσχυρότερος καὶ ἀνώτερος τοῦ Ὁποίου δὲν ὑπάρχει. Τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου, τοῦ Βασιλέως τῶν βασιλευόντων καὶ Κυρίου τῶν κυριευόντων. Τοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος ἔκτισε τὸν Οὐρανὸν καὶ τὴν Γῆν καὶ ὁ Ὁποῖος συνεπῶς ὁρίζει καὶ εἶναι κύριος τῶν πάντων. Τοῦ μεγάλου λοιπὸν καὶ παντοδυνάμου Θεοῦ, τοῦ Ὁποίου ἡ εὐλογία ἀξίζει καὶ δύναται νὰ δώσῃ πάντα πλοῦτον καὶ πᾶσαν δόξαν καὶ πᾶσαν εὐτυχίαν. Ἀλλ’ εὐλογεῖ, δηλαδὴ δοξολογεῖ καὶ ἀνυμνεῖ καὶ τὸν Θεὸν ὁ Μελχισεδέκ. Διότι διὰ πᾶν κατόρθωμα καὶ πᾶσαν εὐτυχίαν, εἰς Αὐτὸν ἀνήκει ἡ δόξα. Ὁ Θεὸς ὡς ὕψιστος καὶ παντοδύναμος πρέπει νὰ δοξάζεται δι’ ὅλας τὰς νίκας μας. Καὶ ὀφείλομεν νὰ ἀποδίδωμεν εἰς Αὐτὸν εὐχαριστίας δι’ ὅλα τὰ μεγάλα ἔργα, ἅτινα συντελοῦνται εἴτε ἀπὸ ἡμᾶς εἴτε ἀπὸ ἄλλους, διότι διὰ τῆς βοηθείας Του κατορθώνονται ὅλα καὶ χωρὶς Αὐτοῦ δὲν δυνάμεθα τίποτε νὰ ἐπιτύχωμεν. Ὁ Ἄβραμ ἐκ σεβασμοῦ πρὸς τὸν Μελχισεδὲκ καὶ ὡς μίαν ζωντανὴν καὶ ἁπλῆν ἐκδήλωσιν τῆς πρὸς τὸν Θεὸν εὐγνωμοσύνης του, τοῦ ὁποίου Θεοῦ ἱερεὺς ἦτο ὁ Μελχισεδέκ, προσφέρει εἰς αὐτὸν «δεκάτην ἀπὸ πάντων». Δηλαδὴ ἔδωκεν εἰς αὐτὸν τὸ δέκατον ἀπὸ ὅλα τὰ λάφυρα. Καὶ ὑπῆρξε τοῦτο μία ἀπόδειξις, ὅτι ὁ Ἄβραμ ἀνεγνώρισε τὴν ὑπεροχὴν τοῦ Μελχισεδὲκ ὡς ἱερέως καὶ συνεπῶς ὁ Μελχισεδὲκ ὡς ἱερεὺς εἶναι πολὺ ἀνώτερος ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς τοῦ Μωσαϊκοῦ νόμου, οἵτινες ἦσαν ἀπόγονοι τοῦ Ἄβραμ, τὸν ὁποῖον ηὐλόγησεν ὁ Μελχισεδέκ.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





patrologos.gr RSS Feed





© 2020 SYMEON MEGALOS (Συμεών Μεγάλος)   ALL RIGHTS RESERVED